فروشگاه اپل آیدی کارتی و گیفت کارت فیزیکی

خرید گیفت کارت پلی استیشن ، آیتونز ، گوگل پلی و استیم والت و اپل آیدی آمریکا

  • شماره همراه 09907600017
  • مشاوره رایگان 09120230930
  • شماره ثابت 02166341917

برای ایجاد سفارش ابتدا باید در سایت عضو شده باشید در پنل کاربری قسمت گزارش خرید می توانید لیست گیفت کارت های خریداری شده را مشاهده نمایید.

کد محصول بلافاصله بعد از خرید تحویل داده میشود در بعضی موارد کد محصول بعد از تایید خرید برای شما ارسال می شود.

جهت دریافت راهنمایی و بررسی مشکلات احتمالی می توانید از طریق قسمت تماس با ما و پشتیبانی با ما در ارتباط باشید

جستجو

مایکروسافت چگونه در رقابت مرورگرهای وب شکست خورد


مرورگر وب

شکست مایکروسافت در رقابت مرورگرهای وب

در طی اخبار بدست آمده مایکروسافت اعلام کرد که فناوری اختصاصی خود را برای مرورگرهای وب کنار خواهد گذاشت، همچنین این شرکت بیان کرد که قصد دارد برای توسعه نسخه بعدی مرورگر خود از موتور رندر کرومیوم استفاده کند و یک کپی از گوگل کروم بسازد که در حقیقت این خبر نمادی از تسلیم شدن مایکروسافت در میدان مرورگرها را نشان می­دهد .

جو بلفیوره؛ یکی از معاونان گروه ویندوز مایکروسافت در پست وبلاگی خود نوشت که هدف ما از پروژه متن باز کرومیوم، سازگاری بیشتر برای مشتریانمان است تا به نوعی دردسرهای توسعه دهندگان وب برای سازگاری با محصولاتشان را کاهش دهیم.

*در ادامه شما را با 6 مورد از مهم ترین اشتباهات مایکروسافت در خصوص سقوطش آشنا خواهیم کرد.

1-عدم هماهنگی با سرعت تغییر رقبا

آپدیت کردن هر 6 تا 8 هفته­ای گوگل برای مرورگر خود در سال 2008 همچنین پیشی گرفتن موزیلا از ابتدای سال 2011 برای فایرفاکس از جمله دلایلی بود که سبب شد مایکروسافت در روند به روز رسانی خود کند شود و عقب بیفتد.

اینترنت اکسپلورر

اینترنت اکسپلورر، قابلیت‌های جدیدی را در هر به‌روزرسانی اصلی خود دریافت می­کرد که برخی از این به‌روزرسانی‌ها مانند نسخه‌ی ۵ به ۶، حدود پنج سال زمان نیاز داشت، کمترین دوران آپدیت این مرورگر از نسخه‌ی ۱۰ به ۱۱ بود که حدود یک‌سال زمان برد، به‌طور خلاصه، در طول ۱۰ سالی که از زمان عرضه‌ی کروم می‌گذرد، این مرورگر ۷۰بار وIE  فقط ۴بار آپدیت شده است.

از آنجا که اکسپلور اج بهترین و سریع ترین بروزرسانی ها را داشت  و به نوعی مرورگر مدرن مایکروسافت به حساب می آمد، امّا نسبت به رقبایی همچون فایرفاکس و کروم سرعتی فاجعه بار داشت، به همین دلیل مایکروسافت، اج را با ویندوز  10هماهنگ کرد تا این مرورگر با سرعت بیشتری به روز شود.

 

2-توقّف همه‌ی فعالیت‌ها پیرامون IE  

مایکروسافت در نسخه 11 اینترنت اکسپلور اعلام کرد که این مرورگر دیگر توسعه نخواهد یافت، نسخه  اکسپلور11 که با ورژن 10ویندوز عرضه شد، از قابلیت های زیادی در طی زمان بروزرسانی ها برخوردار نبود که دلیل آن را میتوان تلاش ردموندی ها برای توسعه محصول جدید خود با نام اج دانست.

ویندوز اکسپلورر

در ابتدای سال ۲۰۱۶، حدود ۸۹ درصد از کامپیوترهای شخصی از انواع سیستم‌عامل ویندوز شامل XP، ویستا، ۷، ۸ یا ۸.۱ استفاده می‌کردند، درواقع از هر ۱۰ دستگاه کامپیوتر، نزدیک به ۹ دستگاه، ویندوزی بودند و با مرورگری روبه‌موت به‌نام IE سروکار داشتند، در همین راستا با قرار گرفتن اینترنت الکسپلورر در موقعیت توقف و به‌روزرسانی سالانه هفت یا هشت ‌باره‌ی کروم و فایرفاکس، بدیهی بود که کاربران از IE به مرورگری تازه‌تر و جدید‌تر کوچ خواهند کرد.

3-عرضه‌ی جایگزین IE تنها در ویندوز 10

تصمیم مایکروسافت برای ارائه‌ی اج تنها در ویندوز ۱۰، نوعی غرور سازمانی محسوب می‌شد، آن‌ها قصد داشتند دورانی تازه در بخش مرورگرهای خود ایجاد کنند و به‌ همین دلیل، خط مرزی میان محصول قدیمی و جدید کشیدند همچنین آنها انتظار داشتند که کاربران، با سرعت و گستره‌ی بسیار بالا، به ویندوز ۱۰ بروند.

بهترین توضیح برای انتظار و برنامه‌ریزی مایکروسافت در ارتباط با نفوذ و گسترش ویندوز ۱۰، ارائه‌ی رایگان آن به‌ مدّت ۱۲ ماه بود،  دلیل اصلی این بخشش ردموندی‌ها نیز، برنامه‌ی آن‌ها برای رسیدن به یک میلیارد نصب فعّال ویندوز ۱۰ در زمان دو تا سه سال پس از عرضه بود.

مرورگرهای وب

مایکروسافت انتظار زیادی از اج داشتند بطوریکه می­خواستند در بازار ۱.۵میلیاردی کامپیوترهای شخصی، یک میلیارد ویندوز ۱۰ داشته باشند، به عبارت دیگر آنها امیدوار بودند تا شکست‌های پیاپی IE ، با رشد سریع اج جبران شود که متاسفانه این امر به حقیقت نپیوست.

4-شکست در رقابتی‌کردن اج

روش‌های مایکروسافت برای پیش‌فرض نگه‌داشتن مرورگر اج در ویندوز ۱۰، تهاجمی و گاهی ضد علایق کاربران بود، در نسخه‌های اولیه، جابه‌جایی اج با مرورگری دیگر به‌عنوان مرورگر پیش‌فرض، بسیار سخت بود امّا  بطور کلی استراتژی‌های تهاجمی هم موفّق نبودند و تنها یک‌سوم از کاربران ویندوز ۱۰، از مرورگر اج استفاده می‌کردند تا اینکه درنهایت این رقم به ۱۱ درصد رسید و به یک سقوط تاریخی برای مرورگر پیش‌فرض تبدیل شد.

مرورگر کروم در سال 2015 موفّق شد تا حدود یک سوم از کاربران وب را به پلتفرم خود جذب کند و همین آمار سبب شد تا اج با استقبال چندانی رو به رو نشود، در حقیقت یکی دیگر از شکست های اج را میتوان قابلیت های محدود آن دانست که از جمله آنها، پشتیانی نکردن از افزونه ها بود، از دیگر شکست های مایکروسافت میتوان به مهاجرت از موتور رندر EdgeHTML به Blink محصول پروژه متن‌بار کرومیوم اشاره کرد.

مایکروسافت اج

 

5-EdgeHTML  دربرابر کرومیوم یک شکست تمام‌عیار بود

موتور رندر EdgeHTML به‌خاطر روند کند به‌روزرسانی، هیچ‌گاه توانایی بالایی برای رقابت با دیگران نداشت و همیشه در سرعت بازکردن صفحات وب، عقب‌تر از کروم قرار می‌گرفت، به همین خاطر با توسعه‌ی پایگاه کاربران کروم، توسعه‌دهنده‌ها بیش‌از پیش محصولات خود را برای مرور بهتر در موتور کرومیوم بهینه‌سازی می‌کردند چنین روندی، در ابتدای قرن ۲۱ به شکلی دیگر بود، در آن زمان، توسعه‌دهنده‌ها، وب­سایت‌های خود را برای هماهنگی هرچه بیشتر با IE6 توسعه می‌دادند.

6-اجبار به‌روزرسانی IE چند سال پیش از بازنشسته شدن

اشتباهات مایکروسافت به دوران پیش از اج باز می‌گردد، آن‌ها یک سال پیش از عرضه‌ی ویندوز ۱۰، شوک بزرگی به کاربران مرورگرهای خود وارد کرده و به‌نوعی آن بخش را رها کردند، در اوت سال ۲۰۱۴، مایکروسافت اعلام کرد که به پشتیبانی مرورگر خود خاتمه خواهد داد تا کاربران، به مرورگری سازگار با سیستم‌عامل جدید خود مهاجرت نمایند، چنین خبری، به‌معنای حذف یک‌سال پشتیبانی IE7، چهارسال پشتیبانی IE8 و IE9 و هفت‌سال پشتیبانی باقی‌مانده‌ی IE10 بود.

EdgeHTML

 

7-اجبار به‌روزرسانی IE تنها به مهاجرت بیشتر کاربران به کروم کمک کرد

مایکروسافت، انتظار افزایش ناگهانی کاربران IE11 را می‌کشید اما به‌سرعت ناامید شد، وقتی بیانیه‌ی شرکت در ژانویه‌ی سال ۲۰۱۶ به‌صورت نهایی اجرا شد، کاهش شدیدی در آمار کاربران رخ داد،در سال ۲۰۱۶، سهم مایکروسافت از بازار مرورگرها تقریباً نصف شد، دراین‌میان، نسخه‌ی ۱۱ اینترنت اکسپلور نیز به‌جای افزایش کاربران، با کاهش ۳۰ درصدی آن‌ها در ۹ ماه اول رو‌به‌رو بود.

در واقع اجبار کاربران برای تغییر مرورگر باعث شد تا افراد به جای انتخاب نسخه IE یا تغییر ویندوز از مرورگر رقیب خود استفاده نمایند.

گوگل کروم

8-شکست در حوزه‌ی موبایل

بر اسا گزارش بدست آمده از شرکت تحلیلی NET Applications، 62 درصد از کاربران مرورگرهای موبایلی از گوگل استفاده می­کنند و در این راستا سافاری اپل نیز ۲۹درصد از بازار را در اختیار دارد و سومین مقام با کمتر از ۲درصد، به فایرفاکس می‌رسد، در نهایت مایکروسافت است که سهم بسیار ناچیز شش دهم درصدی را داراست، البته این آمارها نشان دهنده محبوبیت نسخه دسکتاپ کروم است، بنابراین کاربران اندرویدی باید در بخش موبایل برای استفاده از پلی استور کروم را نیز به‌صورت پیش‌فرض نصب کنند.

مویابل

در آخر میتوان گفت که میکروسافت پس از متحمل شدن خسارت های میلیارد دلاری نوکیا به طور کامل از دنیای موبایل خارج شد و تلاش کرد تا در حوزه تبلت های هیبریدی متمرکز شود، امّا باید خاطر نشان کرد که ردموندی‌ها امروزه پرچم سفید را در نبردهای گذشته بالا برده‌اند و حتی به‌نوعی، به اردوگاه رقیب پیوسته‌اند،درنهایت باید ببینیم تا پایان سال آینده‌ی میلادی و عرضه‌ی مرورگر جدید بر پایه‌ی موتور متن‌باز کرومیوم، چه تغییری در بازار مرورگرها رخ خواهد داد.

0