فروشگاه اپل آیدی کارتی و گیفت کارت فیزیکی

خرید گیفت کارت پلی استیشن ، آیتونز ، گوگل پلی و استیم والت و اپل آیدی آمریکا

  • شماره همراه 09907600017
  • مشاوره رایگان 09120230930
  • شماره ثابت 02166341917

برای ایجاد سفارش ابتدا باید در سایت عضو شده باشید در پنل کاربری قسمت گزارش خرید می توانید لیست گیفت کارت های خریداری شده را مشاهده نمایید.

کد محصول بلافاصله بعد از خرید تحویل داده میشود در بعضی موارد کد محصول بعد از تایید خرید برای شما ارسال می شود.

جهت دریافت راهنمایی و بررسی مشکلات احتمالی می توانید از طریق قسمت تماس با ما و پشتیبانی با ما در ارتباط باشید

جستجو

جریمه 2 میلیون دلاری اپل به دلیل حرف شارژر از جعبه


شارژر اپل

برزیل به دلیل حذف شارژر از جعبه‌ی آیفون 12 ، اپل را 2 میلیون دلار جریمه می‌کند.

اپل در مورد مزایای زیست‌محیطی این عمل ممکن‌است اغراق کرده‌باشد.

اپل زمانی که اعلام کرد آیفون 12 برای جلوگیری از اتلاف انرژی غیرضروری بدون شارژ عرضه می‌شود، باعث ایجاد موجی میان مشتریان خود شد. از آن زمان تا کنون مشخص شده که مزایای زیست‌محیطی یادشده عمدتاً خیالی بودند، با این حال دیگر خیلی دیر است. آمار فروش اخیر نشان می‌دهد که نبود شارژر باعث کاهش رشد مشتریان این شرکت نشده‌است.

Procon-SP  (آژانس حمایت از حقوق مصرف کنندگان سائوپائولو برزیل) با جریمه‌ی نقدی 1.9 میلیون دلاری اپل را متهم کرده‌است. آن‌ها توجیهات اپل در مورد حذف شارژر را نپذیرفته‌اند و آن را به لیست اتهامات خود علیه شرکت کوپرتینو اضافه کرده‌اند.

هنگامی که اپل حذف شارژر را تأیید کرد، آن‌ها گفتند که کاهش ضایعات الکترونیکی و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از جعبه های کوچک‌تر و سبک‌تر باعث جلوگیری از ورود دو میلیون تن کربن به جو است. تحلیل‌گران به طور گسترده به این نتیجه رسیده‌اند که در واقعیت منافع این کار کمتر از این اعداد است اما این حذف شارژر سود فراوانی را برای اپل به همراه داشته‌است.

نوامبر گذشته Procon-SP  اعلام‌کرد که آن‌ها در حال تحقیق درباره‌ی تصمیم اپل برای حذف شارژر از جعبه‌ی محصولات خود هستند. اما در اواسط تحقیقات، اپل پاسخ‌دادن به درخواست اطلاعات را متوقف کرد. Procon-SP قادر به دریافت پاسخ‌هایی واضح برای سوالات اصلی خود نبود. آن‌ها به دنبال این بودند تا مشخص کنند که آیا اپل، صرفه‌جویی حاصل در هزینه‌های خود را به جیب مصرف‌کننده برمی‌گردانند یا خیر و این سوال که آیا اپل تولید شارژر را کاهش داده‌است ؟! با توجه به اینکه اپل هیچ پاسخی برای این سوالات ارائه نداد، آژانس اپل را گناه کار معرفی کرد.

"اپل باید درک کند که در برزیل قوانین و نهادهای حمایت از مصرف‌کننده محکمی وجوددارد و می بایست قوانین این نهادها را رعایت کند."

 

- مدیر اجرایی Procon-SP فرناندو کاپز

بخش‌هایی از این جریمه نیز به دلیل تبلیغات گمراه‌کننده، پشتیبانی نادرست از مشتری و شرایط ناعادلانه‌ی خدمات است. Procon-SP به عنوان مثالی برای هر سه، خودداری اپل از تعمیر برخی از گوشی‌های آیفون 11 Pro که توسط آب آسیب دیده‌اند بود. چرا که در تبلیغات عنوان شده‌بود که این محصولات ضد آب هستند.

اپل این امکان را دارد که در دادگاه به جریمه‌ی نقدی اعتراض کند. البته در صورت صورت فرجام خواهی از شانس خوبی نیز برخوردار است. از آن‌جا که سایر تولیدکنندگان گوشی نیز شروع به حذف‌ شارژر کرده‌اند، احتمالاً باید دلایل منطقی برای کار خود بیابند.

0