فروشگاه اپل آیدی کارتی و گیفت کارت فیزیکی

خرید گیفت کارت پلی استیشن ، آیتونز ، گوگل پلی و استیم والت و اپل آیدی آمریکا

  • شماره همراه 09907600017
  • مشاوره رایگان 09120230930
  • شماره ثابت 02166341917

برای ایجاد سفارش ابتدا باید در سایت عضو شده باشید در پنل کاربری قسمت گزارش خرید می توانید لیست گیفت کارت های خریداری شده را مشاهده نمایید.

کد محصول بلافاصله بعد از خرید تحویل داده میشود در بعضی موارد کد محصول بعد از تایید خرید برای شما ارسال می شود.

جهت دریافت راهنمایی و بررسی مشکلات احتمالی می توانید از طریق قسمت تماس با ما و پشتیبانی با ما در ارتباط باشید

جستجو

روش صحیح نجات گوشی‌ای که داخل آب‌افتاده


موبایل خیس شده

خشک کردن تلفن همراه خیس شده

اگر در توالت افتاد. دوست دست و پا چلفتی شما یک لیوان آب روی آن ریخت یا وقتی که در استخر می‌پرید، فراموش کردید که گوشی در جیب شما بوده. این‌ها تنها چند مورد از صدها راهی‌است که ممکن‌است گوشی شما با مایعات تماس داشته‌باشد.

خوشبختانه، ویژگی ضدآب‌بودن در گوشی‌های مدرن به یک استاندارد تبدیل‌شده‌است. آیفون‌های جدید، خانواده‌ی گلکسی سامسونگ و گوشی‌های جدید تولید شده توسط گوگل به نام Pixel، همه دارای درجاتی از مقاومت در برابر آب هستند و یا این که گواهی ضدآب بودن را دارند. میزان مقاومت یک گوشی در برابر آب با مقیاس IPاندازه‌گیری می‌شود. اگر گوشی شما عدد بالایی مانندIP67  یا IP68 داشته‌باشد احتمالاً عملکردی مناسب در شرایط مقتضی خواهدداشت! اما اگر عدد کمتری را نشان می‌دهد، اصلا دارای چنین استانداردی نیست و باید قبل از استفاده از گوشی در کنار وان حمام خود را برای بدترین شرایط آماده‌کنید.

احتمالا وقتی که گوشی شما تصمیم به غواصی‌کردن می‌گیرد، بعد از این که در لحظه به‌شدت ترسیدید، شروع به فشردن دکمه‌ها با عصبانیت خواهیدکرد، یا با سشوار آن را منفجرمی‌کنید تا به سرعت از شر آب داخل آن خلاص‌شوید. در حالی که این‌ اقدامات به منظور کمک‌کردن به سالم ماندن گوشی آب‌خورده انجام‌شده‌اند اما همگی کارهایی اشتباه هستند. ما در این مقاله روشی صحیح برای نجات گوشی هوشمند آب‌خورده را معرفی خواهیم‌کرد.

موبایل خیس شده

ابتدا آن را سریعا از آب خارج‌کنید. اگر گوشی شما هنوز در ته جکوزی یا توالت‌فرنگی است، سریع‌تر آن را بیرون بیاورید. هرچه مدت بیشتری در مایع بماند، احتمال آسیب بیشتر خواهدبود.

وقتی دستگاه را از آب خارج‌کردید، فوراً آن را خاموش‌کنید. به هیچ‌وجه دکمه‌های دیگر را فشار ندهید یا برنامه‌ای را باز نکنید، فقط آن را خاموش کنید. در صورت داشتن محافظ، آن را بردارید. اگر باتری گوشی‌تان جدا می‌شود، آن را بیرون بیاورید. شما باید در سریع‌ترین زمان ممکن جریان برق دستگاه را قطع کنید تا از وقوع اتصال کوتاه جلوگیری کنید. اکثر گوشی‌های هوشمند امروزی باتری‌شان جدا نمی‌شود، اما برخی از مدل‌های قدیمی یا مدل های جدید مثل نوکیا 1.3 به شما این امکان را می‌دهند تا باتری را بیرون بیاورید.

تلفن خیس خود را سشوار نکشید یا احیانا آن را در فر قرار ندهید! گرما می‌تواند به قطعات الکترونیکی حساس داخل آن آسیب برساند. کاری که باید انجام‌دهید این است که گوشی بدون قاب را با یک حوله تمیز سریعا پاک‌کنید تا مطمئن‌شوید که هیچ قطره‌ی آبی به طور تصادفی داخل درگاه شارژ، ورودی سیم‌کارت یا MicroSD  و یا جک هدفون باقی نمانده‌باشد. اگر آثاری از آب در داخل شکاف‌ها یا تورفتگی‌های داخل قاب وجود دارد، با استفاده از کمپرس هوا با دقت و ملاحظه آن را خشک‌کنید. اگر دستگاهی برای این کار نداشتید می‌توانید از دهان خود استفاده‌کنید تا به آرامی آن را خشک‌کنید. فقط مراقب باشید که آب، بیشتر داخل گوشی نفوذنکند یا آب دهان خود را به آن‌چه که هست اضافه‌نکنید.

پس از این اقدامات اولیه چند گزینه‌ی مختلف داریم. اگر در اینترنت جستجو کنید یا از یکی از دوستان خود بپرسید، یک توصیه‌ی معمول که خواهیدشنید این است که دستگاه خود را در یک کیسه‌ی برنج قراردهید. ممکن‌است این روش جواب بدهد اما می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند. با این که برنج جاذب است، قادر به جمع‌آوری تمام رطوبت باقی‌مانده در قسمت‌های مختلف گوشی شما نیست، بنابراین فقط به عنوان یک راه‌حل جزئی می‌تواند استفاده‌شود. هم‌چنین برنج وقتی آب را به خود جذب می‌کند، لزج و چسبناک می‌شود و در شکاف‌ها و درگاه‌های گوشی شما گیر می‌کند. می‌توانید گوشی را قبل از انداختن در برنج، در حوله‌ی کاغذی بپیچید اما این هنوز بهترین گزینه‌ی شما نیست.

موبایل خیس شده

بهتر است قبل از هرگونه اتفاقی برای خیس‌شدن گوشی که به نظراجتناب‌ناپذیر است آماده‌باشید. بهترین گزینه این است که مواد خشک‌کننده را در دسترس خود داشته‌باشید. معمولاً به شکل بسته‌های کوچک مربع‌شکل در جعبه‌های کفش یافت می‌شود. این بسته‌ها معمولاً دارای دانه‌های کوچک از جنس ژل سیلیکا هستند که رطوبت اطراف خود را جذب می‌کنند. آنها سریع‌تر و کارآمدتر از برنج هستند و به مراتب تمیزترند.

با شنیدن این موارد شاید حالا بسته‌هایی را که از قبل دیده‌اید جمع‌آوری کنید. پس شروع کنید: هر بار که یک بسته‌ی خشک‌کن در یک جعبه‌ی هارد جدید یا هر چیز دیگری مشاهده می‌کنید، آن را بردارید و در یک محفظه‌ی بدون هوا(هوای داخل کیسه‌ی پلاستیکی را خالی کنید) ذخیره کنید. (همچنین می توانید بسته‌های خشک‌کن را به صورت عمده خریداری‌کنید.) همه‌ی آن‌ها را در یک ظرف پلاستیکی یا شیشه‌ای ریخته و مطمئن شوید که در آن کاملا بسته‌است. بعد از این که تعدادی از آن‌ها را جمع‌کردید، یک بسته‌ی اضطراری برای نجات گوشی خود را آماده کرده‌اید. فقط گوشی را درون ظرف بیندازید تا با بسته‌بندی‌ها احاطه شود، محفظه را مهر و موم کنید و 24 تا 48 ساعت صبرکنید.

نکته‌ی قابل توجه در همه‌ی این روش‌ها این است که خشک‌کن‌ها برای انجام جادوی خود، باید در یک ظرف دربسته باشند تا بتوانند آب را فقط از گوشی شما جذب کنند و نه از هوای خارج. همچنین، باید مواد خشک‌کن به اندازه‌ی کافی وجود داشته‌باشد تا بتواند تمام آب را جذب‌کند. با رعایت این نکات، احتمال زیادی وجود دارد که گوشی شما از آب‌خوردگی جان سالم به درببرد، اما اگر زمان زیادی در زیر آب مانده‌باشد، احتمالا شانس زیادی نخواهیدداشت. در این‌صورت شاید بالاخره زمان آن رسیده باشد که یک گوشی ضدآب برای خود تهیه‌کنید.

 

درنهایت واضح است که قراردادن گوشی در برنج گزینه‌ی خوبی نیست.

 

0