فروشگاه اپل آیدی کارتی و گیفت کارت فیزیکی

خرید گیفت کارت پلی استیشن ، آیتونز ، گوگل پلی و استیم والت و اپل آیدی آمریکا

  • شماره همراه 09907600017
  • مشاوره رایگان 09120230930
  • شماره ثابت 02166341917

برای ایجاد سفارش ابتدا باید در سایت عضو شده باشید در پنل کاربری قسمت گزارش خرید می توانید لیست گیفت کارت های خریداری شده را مشاهده نمایید.

کد محصول بلافاصله بعد از خرید تحویل داده میشود در بعضی موارد کد محصول بعد از تایید خرید برای شما ارسال می شود.

جهت دریافت راهنمایی و بررسی مشکلات احتمالی می توانید از طریق قسمت تماس با ما و پشتیبانی با ما در ارتباط باشید

جستجو

سامسونگ S21 در برابر iPhone12: کدام یک از این گوشی‌های 800 دلاری ارزنده تر هستند؟


سامسونگ S21 در برابر iPhone12

سال جدید میلادی تازه آغاز شده‌است و همین الآن هم اولین نبرد بزرگ گوشی‌های هوشمند سال 2021 شروع  شده‌است. سامسونگ امسال خانواده‌ی Galaxy S21 را کمی زودتر از حد معمول معرفی کرده و مشخص است که جدیدترین گوشی اپل را در مقابل خود می‌بینند. سامسونگ برای به زیر کشاندن iPhone12، S21 را از پایه متحول نکرده‌ و فقط تغییراتی در نرم‌افزار آن ایجاد کرده‌است، البته با قیمتی پایین‌تر، طراحی صاف‌تر و خطی و بهینه‌سازی‌هایی در دوربین. در این مقاله به مقایسه‌ی این دو گوشی 800 دلاری می پردازیم.

طراحی

سریGalaxy S  سامسونگ همیشه در طراحی گوشی‌های هوشمند بین اندرویدی‌ها پیشتاز است و S21 نیز این رویه را ادامه می‌دهد. سامسونگ طرح کاملاً منحصر به فردی را ارائه کرده‌است که در آن، کناره‌های فلزی به طور یکپارچه با محل جای‌گیری دوربین‌ها ترکیب می‌شوند، انگار که به قسمت پشتی گوشی چسبیده‌اند. قسمت پشتی به‌جای شیشه از پلاستیک ساخته شده‌است، با این که ممکن است به اندازه S20 لوکس نباشد. اما هنوز هم احساس یک گوشی پرچم‌دار را تدایی کند.

s21

S21 امسال رنگ‌های بسیارزیبایی دارد. البته آیفون هم در بخش ظاهری نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. اپل با آیفون 12 طرحی جدید و مسطح را ارائه داد که یادآور طراحی آیفون4 بوده و در دست نگه‌داشتن آن حس بسیار خوبی را منتقل می‌کند. مجموعه‌ی مربعی دوربین‌ها تقریباً مشابه آیفون 11 است و به اندازه S21 منحصر به فرد نیست.

اندازه این دو گوشی بسیار شبیه به هم بوده در حالی که S21 کمی بزرگ‌تر و سنگین‌تر است. با این حال، سامسونگ برای توزیع وزنS21  کار خارق‌العاده‌ای انجام ‌داده‌است ، بنابراین به اندازه وزنی که دارد در دست احساس سنگینی نمی‌کند:

 

Galaxy S21: 151.7 x 71.2 x 7.9 mm  ، 164 گرم

آیفون 12: 146.7 x 71.5 x 7.4 mm، 171 گرم

 

هر دو گوشی در رنگ‌های متنوع عرضه شده‌اند که البته یک انتخاب شخصی‌است، اما طراحی منحصر به فرد سامسونگ در اینجا نیز برجسته است. مجموعه‌ی دوربین‌ها به عنوان یک عنصر طراحی در نظر گرفته و با یک محفظه فلزی به رخ کشیده شده‌است. این یکی از منحصر به فردترین طراحی های سامسونگ است و باعث می شود آیفون 12 کمی از مدافتاده به نظر برسد.

برنده‌ی بخش طراحی: Galaxy S21

 

نمایشگر

حالا که اپل از صفحه‌های OLED استفاده می‌کند و نمایشگر سامسونگ نیز Full HD است، آیفون 12 و گلکسی S21 نمایشگرهای بسیار مشابهی دارند:

Galaxy S21: 6.2 اینچ Flat FHD+ Infinity-O (2400x1080) ، 421ppi ، 120Hz

آیفون 12: 6.1 اینچ Flat FHD+ Super Retina XDR (2532x1170) ، 460ppi ، 60Hz

s21 led

جدا از تبلیغات و بازاریابی و تفاوتی یک دهم اینچی، تنها تفاوت واقعی بین دو نمایشگر نرخ تازه‌سازی تصویر است. سامسونگ بار دیگر از یک صفحه نمایش 120 هرتزی در S21 استفاده می‌کند و این‌بار این نمایشگر از نوع انطباقی است، به این معنی که بسته به کاری که انجام می‌دهید به صورت پویا نرخ تازه سازی را بالا و پایین می‌کند تا عمر باتری را افزایش دهد.

شما همچنین با یک سوراخ کوچک یا ناچ طرف هستید. آیفون 12 یک ناچ نسبتاً بزرگ در بالای صفحه دارد که دوربین TrueDepth و سنسورهای Face ID را در خود جای داده‌است، در حالی که سامسونگ یک سوراخ کوچک در مرکز برای دوربین سلفی خود دارد.

نمایشگر آیفون 12 بسیار عالی است و به لطف سیستم یکپارچه با تراشه، بسیار سریع به‌نظر می‌آید. اما S21 با پیمایش روان و بی دردسر، پایش را یک گام جلوتر گذاشته‌است.

برنده‌ی بخش نمایشگر: Galaxy S21

پردازنده ، RAM ، فضای ذخیره سازی و باتری

طبق معمول، هر دو گوشی از جدیدترین تراشه برخوردار هستند. آیفون از پردازنده A14 Bionic خود اپل استفاده می‌کند، در حالی که S21 از Qualcomm’s Snapdragon 888 بهره می برد.

سامسونگ حافظه RAM مدل S20 را از 12 گیگابایت کاهش داده اما استفاده از 8 گیگابات حافظه S21 نیز زیاد است. با این حال آیفون 12 فقط 4 گیگابایت حافظه داخلی داشته اما با بهینه سازی های iOS 14، حتی بیشتر نیز به نظر می رسد. از طرفی سامسونگ در بخش حافظه ذخیره سازی، اپل را با ظرفیت 128 گیگابایتی S21 در برابر 64 گیگابایتی آیفون 12، شکست می دهد.

Galaxy S21

Galaxy S21  حتی با مشخصات ضعیف‌تر، از S20 بسیار قدرتمندتر است.

مقایسه‌ی عمر باتری کمی پیچیده‌تر است. روی کاغذ، S21  یک باتری 4000 میلی آمپری دارد در مقابل آیفون 12 با ظرفیت 2،815 میلی آمپر قرار می گیرد. اما نتایج در استفاده‌های واقعی بسیار مهم‌تر هستند. عمر باتری آیفون 12 از گوشی‌های اندرویدی سال 2020 با ظرفیت باتری تقریباً دو برابر بیشتر نیز عملکرد بهتری را ثبت کرده‌است، بنابراین انتظار داریم که هر دو گوشی به راحتی یک روز کامل را دوام بیاورند. هر دو گوشی شارژ سریع از طریق کابل موجود در جعبه ( 20 وات برای آیفون و 25 وات برایS21 )را ارائه می‌دهند. هر دو، شارژ بی سیم 10 وات را نیز ارائه می‌دهند و هم‌چنین آیفون شارژ مغناطیسی MagSafe را در لوازم جانبی اختیاری خود اضافه کرده‌است.

هر دو گوشی دارای mmWave 5G  و Wi-Fi 6 برای اتصال سریع و همچنین گواهی مقاومت در برابر آب IP68 هستند. آیفون 12 همچنین دارای یک تراشه باند ultrawide U1 برای مکان‌یابی دقیق‌تر است، اما شما باید سراغ یکی از مدل های دیگر (S21 + یا S21 Ultra) بروید تا این ویژگی را در سامسونگ داشته‌باشید. مانند سال گذشته ، آیفون 12 دارای Face ID است، در حالی که S21 دارای حسگر اثر انگشت زیر صفحه اولتراسونیک است.

برنده‌ی مشخصات برتر: تقریبا iPhone12

 

دوربین

قدری جای تعجب است که هر دو شرکت سامسونگ و اپل تصمیم گرفته‌اند از سخت افزار دوربینی مشابه مدل قبلی خود استفاده کنند. در S21، دوربین سه‌گانه همان است که پارسال در S20 به کار رفته بود، در حالی که اپل فقط لنز عریض را در آیفون 12 با دیافراگم بیشتر (f / 1.6 در مقابل f / 1.8) ارتقا داد.

دوربین s21

سخت افزار دوربین iPhone 12 نسبت به نسخه 11 کمی بهبود یافته‌است ، اما عکس‌های بسیار بهتری را ثبت می‌کند.

 

در بخش نرم افزاری پیشرفت های بیشتری مشاهده می‌شود. سامسونگ ادعا می کند که S21 در تاریکی تصاویر روشن‌تری می‌گیرد، حالت پرتره "با دقت بیشتری سوژه را از پس زمینه جدا می‌کند" و Space Zoom " به داد عکس‌هایی  می‌رسد که با لرزش دست تار می‌شدند و البته تصاویر واضح‌تری در بزرگنمایی 30 برابر ثیت خواهندشد. " در همین حال ، آیفون 12 با عکس‌برداری فوق‌العاده در انواع نورها و شرایط یکی از بهترین دوربین‌های گوشی هوشمند است که می‌توانید خریداری کنید.

 

با این حال، اگرچه ما می دانیم که آیفون 12 عکس‌هایی عالی می‌گیرد، اما نمی‌تواند به قدرت بزرگنمایی 30 برابر حتی نزدیک شود. در واقع، اصلا لنزی برای زوم ندارد، پس باید خیلی به سوژه خود نزدیک شوید. روی کاغذ، S21 دارای دوربین برتر است، اما برای اثباتش باید به تست آن بپردازیم.

برنده‌ی بخش دوربین: احتمالا S21

سیستم‌عامل و به‌روزرسانی‌ها

مثل همیشه، جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل را با هر یک از این گوشی‌ها دریافت می‌کنید - One UI 3.1 مبتنی بر Android 11 در S21 و iOS 14 در iPhone 12 - اما پس از آن کاملاً معلوم نیست چه اتفاقی می‌افتد. از زمان عرضه‌ی Galaxy S20، سامسونگ قول داده‌است که تمام گوشی‌های جدید سه به‌روزرسانی اصلی از اندروید را دریافت خواهندکرد ، بنابراین  S21در سال 2023 اندروید 14 را خواهددید. اپل از نظر فنی چنین تضمینی نمی‌دهد، اما آیفون‌ها معمولا پنج سال به‌روزرسانی‌ها را دریافت می‌کنند. به عنوان مثال، آیفون ‌6S که با iOS 9 در سال 2016 به بازار آمد، با عرضه‌ی iOS 14 در شهریور امسال این به‌روزرسانی را دریافت کرد.

همچنین به‌روزرسانی‌های iOS را در روز انتشار آن‌ها دریافت می‌کنید، این چیزی است که در مورد  S21 چندان قطعی نیست. در حالی که به‌روزرسانی‌های امنیتی ماهانه به سرعت انجام می‌شوند، نسخه‌های جدید Android  اغلب ماه‌ها طول می‌کشد تا بر روی جدیدترین گوشی‌ها عرضه شوند.

برنده‌ی بخش به‌روزرسانی: iPhone12

نتیجهگیری

سامسونگ و اپل از زمانی که دست به تولید تلفن همراه زدند، رقیب یکدیگر بوده اند. اما مدتی است که رقابتشان بسیار نزدیک تر شده است. با این حال بر اساس اولین برداشت‌ها، آیفون 12 یک مبارزه بسیار سخت خواهدداشت و ممکن است تاج خود را برای بهترین گوشی هوشمند از سر بردارد.

 

0