فروشگاه گیفت کارت فیزیکی و اپل آیدی

جستجو

طراحی مجدد ps5 با سیستم خنک کننده ی آبی


new playstation

کانال یوتوب Modding Cafe اولین کنسول PlayStation 5 که توسط آب خنک می‌شود را طراحی کرده‌ است. این کنسول نسل بعد، گرمای زیادی تولید کرده و به یک خنک‌کننده‌ی بزرگ نیاز دارد. خنک کردن آن به کمک آب، گزینه‌ی کم دردسرتری است و فضای کمتری را نیز اشغال می‌کند. پوشش پلاستیکی ساخته شده در مدل Nhenhophach باعث شده تا PS5 ارتفاع بیشتری داشته‌باشد اما ظاهراً آن ها در حال کار بر روی نسخه‌های بیشتری از جمله مدل‌هایی که بتوانند به صورت تجاری در دسترس قرارگیرند هستند. به نقل از  Video Games Chronicleکانال یوتوب Modding Cafe بیشتر تمرکزش بر روی ساختن سیستم‌های کامپیوتری است اما پروژه‌ی بعدی وی ظاهرا یک PS5 است که با آب خنک می‌شود که با یک رایانه‌ی شخصی ادغام شده‌است.

برجسته‌ترین خصیصه‌ی آن بی‌شک همین سیستم خنک‌کننده‌ی آبی خواهدبود اما طراحی سیستم آن نیز جنبه‌های زیادی دارد که طرفداران پلی‌استیشن عاشق آنها خواهندشد! از نماد سیستم روی مخزن آب گرفته تا نمادهای دکمه‌های دسته که بر روی قاب برش خورده‌اند. تصور این که طرفداران پلی‌استیشن از این طرح‌ها خوششان بیاید دشوار نیست. مطمئناً اسن کنسول ظاهری منحصر به فرد دارد اما در مورد طرح رسمی PS5 نیز می توان همین را گفت! با برداشتن فن این احتمال وجود دارد که نسخه‌های بعدی PS5 Nhenhophach  کوچک‌تر باشند. این که ببینیم این طرح ها چه شکلی خواهندداشت جالب خواهدبود، به خصوص طرحی که برای خرید عمومی در دسترس قرارخواهدگرفت.

دیدن ایده‌های مختلفی که این طراحان عرضه می‌کنند همیشه جالب است. اکثر طرفداران پلی‌استیشن فقط با داشتن PS5 هم خوشحال می شوند چه برسد که با آب هم خنک شود. اما تعداد زیادی از گیمرها از داشتن نسخه‌ای که سر و صدای کمتری تولیدکند خوشحال خواهندشد! کنسول‌های بازی که به وسیله‌ی آب خنک می شوند هنوز مورد استقبال صنعت قرار نگرفته‌اند اما دیدن این اتفاق در آینده تعجب‌آور نیست.

در حالی که PS5 تنها از آبان ماه معرفی شده‌است به نظر می‌رسد که طراحان برای پیدا کردن گزینه‌های جایگزین قطعات سخت افزار برای ساخت کنسولی قوی‌تر و یا حتی تولید عمده‌ی آن‌ها به شدت تلاش کرده‌اند. نسخه روکش طلای 18 عیار این سیستم به صورت آنلاین در دسترس است که دارای قیمت نسبتاً بالای 8000 پوند معادل 280 میلیون تومان است. از کاربرد بسیار کمتری نسبت به نسخه‌ی خنک‌شونده با آب برخوردار است اما برای کسانی که به دنبال یک قطعه براق در کنار نمایشگرشان هستند ممکن است ارزش آن را داشته باشد!

 

0